Wij gaan op vakantie! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Lisa Tupang - WaarBenJij.nu Wij gaan op vakantie! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Lisa Tupang - WaarBenJij.nu

Wij gaan op vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 Januari 2014 | Kenia, Thika

Aller eerst gelukkig nieuwjaar iedereen! Ik hoop dat iedereen een goede kerst heeft gehad en een fijne jaarwisseling.

Ik heb de afgelopen week een fantastische tijd gehad waar ik jullie graag over wil vertellen! Zoals ik eerder al had verteld, ging ik met kerst en oud&nieuw op vakantie samen met een aantal klasgenoten.
Op 23 december ben ik met de bus vertrokken van Nairobi naar Mombasa. Mombasa is een plaats aan de kust hier in Kenia. Eén van mijn klasgenoten kent een meisje die ook voor school in Kenia zit en daar een huisje huurt waar wij allemaal in konden verblijven die week. We hebben echt een heerlijke week gehad en vooral veel genoten van alle luxe die er bij zo’n vakantie komt kijken. We zijn elke dag uiteten geweest voor zowel het ontbijt, de lunch als het avondeten. Daarnaast zijn we vooral heel erg lui geweest, we hebben bij een resort aan het zwembad gelegen, cocktails gedronken, strandwandelingen gemaakt, in de zon gelegen etc. Etc.
Ondanks dat we niet heel erg in de kerststemming waren hebben we toch geprobeerd om van kerst een leuke dag te maken. Tamara had van haar moeder een kerststol, kerstkransjes en nog meer kerstspullen gekregen, dus we hebben een lekker kerstontbijt gemaakt en dit onder het genot van kerstmuziek opgegeten. Verder was de kerststemming in Kenia best ver te zoeken. Zo hier en daar zie je (zwarte) Kerstmannen op ramen geschilderd of wat lichtjes hangen, maar al het commerciële rondom kerst zoals in Nederland is hier niet echt.
Naast ons geluier hebben we ook een houtsnijwerkplaats bezocht, hier wordt hout bewerkt om vervolgens verkocht te worden voor het toeristen. Houten dieren, lepels, beelden enz. Het was bijzonder om te zien hoe dat gemaakt werd en ook leuk om een dagje actief te zijn en ook wat meer van de omgeving te zien doordat we er met de matatu heen gingen. Verder hebben we nog gekanood, maar we hebben eigenlijk meer op het water gedobberd dan dat we echt in actie zijn geweest haha.
Het is hier trouwens echt heerlijk warm, elke dag tussen de 30 en 35 graden. Af en toe iets te heet en vooral ’s nachts niet altijd even fijn, maar over het algemeen geniet ik er ontzettend van.

29 december kwam een ander klasgenootje van ons aan en zijn we door gegaan naar Diani beach om daar voor 5 dagen te slapen en oud&nieuw te vieren. Het appartement waar we in zitten is echt heel relaxed, we hebben genoeg slaapkamers en een lekkere hangplek buiten waar we elke avond zitten. Als we het paadje van ons appartement aflopen kun je zo het zwembad in rennen dus ook dat is super fijn. Ook deze vijf dagen hebben we vooral veel gerelaxed, in het zwembad en op het strand. De stranden zijn hier prachtig wit met helder blauw water en palmen, echt genieten! We hebben eigenlijk niets ondernomen omdat we het fijn vonden om gewoon lekker uit te rusten en vooral niets te moeten, dat is goed gelukt. Met Oud&Nieuw zijn we naar Forty Thieves gegaan, een restaurant aan het strand wat een feest organiseerde. We hebben kaartjes gekocht en zijn daar rond 11 uur heen gegaan. We hebben met z’n allen en champagne het nieuwejaar ingeluid en vervolgens gefeest en gezwommen totdat de zon op kwam. Echt een Oud&Nieuw om niet meer te vergeten.
Inmiddels is ons verblijf helaas tot een einde gekomen. Morgenochtend vroeg worden we opgehaald door onze safariguide en dan begint het volgende 5-daagse avontuur!

Ik heb de afgelopen 10 dagen heerlijk uitgerust, genoten en het vooral super gezellig gehad met al mijn klasgenoten. Nu op naar de safari!

p.s: de plek waar ik nu zit, Diani Beach, is inderdaad de plek waar vannacht een bomaanslag was. Gelukkig hebben wij er niet veel van gemerkt en zijn wij helemaal veilig!

• 02 Januari 2014 - 22:36

Betty Schrama:

Hoi Lisa,

Heel veel geluk, gezondheid en een fantastisch 2014 gewenst.
    Met veel plezier lees ik jouw verslagen over je verblijf in Kenia.
    Heerlijk dat je zo geniet en zoveel betekend/gedaan hebt voor deze kindjes.
    Echt geweldig.
    Liefs Betty

• 03 Januari 2014 - 12:09

Mamma:

Hoi lieve lisa,
    Die bomaanslag was wel even schrikken, fijn dat je meldde dat alles oke was. En nu op naar de safari, op zoek naar de wilde beesten en nog meer zien van het keniaanse landschap. Wat een heerlijk begin van het nieuwe jaar! Heel veel plezier en heel veel liefs van ons.

• 03 Januari 2014 - 20:00

Edith:

Hoi Lisa,
    Gelukkig Nieuw Jaar! 2014 kan voorlopig niet aan het afgelopen jaar tippen.
    Tot nu toe geweldige ervaringen in Kenia gehad.
    Fijne dat het ook leuk klikt met de andere klasgenoten.
    Geniet nog heel bewust van de laatste weken; de tijd vliegt!
    liefs, Edith

• 08 Januari 2014 - 21:42

Will:

Hoi Lisa,
    Allereerst een heel goed 2014 gewenst,nou het begin lijkt me voor jou niet meer stuk te kunnen.
    Fijn dat je na het werk ook nog zo kan genietenvan het land zelf.
    Nog even en dan is de koek weer op,zal wel weer even wennen zijn,maak dus nog maar wat moois van de resterende tijd.
    Lieve groet Tante Will.