Karibu Kenya! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Lisa Tupang - WaarBenJij.nu Karibu Kenya! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Lisa Tupang - WaarBenJij.nu

Karibu Kenya!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 November 2013 | Kenia, Thika

Wauw! Ik ben in Kenia!
Ging ik dan gister ochtend vroeg onderweg naar Schiphol met Paps, Mams en Charlotte. Ik stond echt stijf van de zenuwen, maar na het afscheid ging het prima. Ik vloog toevallig samen met twee klasgenoten, dus dat was wel fijn. De vlucht verliep vlekkeloos, geen vertraging niets, dus lekker filmpjes gekeken en voor ik het wist waren we op Afrikaanse bodem!
Ik ben opgehaald door mijn Nederlandse begeleidster die vooral in een ander kinder te huis werkt. Omdat de directrice van mijn kinder te huis in Tanzania is heb ik vannacht hier geslapen. Vanavond ga ik lekker naar mijn eigen kamertje en kan ik gaan settelen!

Het is hier twee uur later en na 8 uur vliegen was ik echt totaaaaal niet moe. Dus ik heb vannacht tot 4 uur, lokale tijd, wakker gelegen! Verschrikkelijk, want ik ben nu dus dood moe haha.
Vandaag zijn we de hele compound over gegaan van Macheo, het kinder te huis waar zij werkt. Ik zal hier ook nog wel regelmatig komen. Het is echt ontzettend groot hier en ik geniet van het op m'n slippers door het zand lopen!
Ik heb vandaag zoveel mensen ontmoet en iedereen is zo lief en beleefd en heet je welkom. Dus ik voel me hier gelijk al thuis! Oh en ik heb gelijk een heerlijk traditionele Keniaanse Chapati gegeten. een soort pannenkoek die ze hier op zaterdag allemaal maken.

Het is hier ongeveer 25 graden, dus dat is net lekker. Niet té warm, maar wel lekker korte mouwen en slippertjes aan! Vanmiddag ga ik naar een dorpje hier vlakbij samen met een Amerikaanse vrijwilligster om een Keniaanse simkaart te kopen en even weg van de compound te zijn. En dan vanavond kijken wat mijn huis wordt voor de komende 3 maanden! Spannend!

Ik ben trouwens gewoon te bereiken op mijn eigen telefoon, die heb ik ook mee genomen. Ik heb hier op de compound sowieso WiFi en op de compound van Watoto ook! Hoe het thuis zit weet ik nog niet, maar dat is ook niet écht nodig!

Tot zover mijn eerste indrukken in Kenia! Ik zal jullie op de hoogte houden en zo af en toe mijn ervaringen met jullie delen :).

Liefs!

  • 02 November 2013 - 10:46

    Ilona:

    Geniet ervan! (en stuur wat zon hierheen). Het wordt /is vast een enorm mooie ervaring :)

  • 02 November 2013 - 11:08

    Lonneke :

    Lisaaaaaa! Spannend en wat super leuk! Karibu in ons buurland! We zullen zwaaien naar je. Heeeeel erg veel plezier, geniet er van en tot je volgende verhaal! Succes met je huisje. Xx Lon en Amy

  • 02 November 2013 - 11:26

    Charlotte:

    WAUW!! Ik ben nu al trots op je:) Geweldig joh!
    En gelukkig hebben ze daar ook pannenkoeken! haha!

    Love you! XXX

  • 02 November 2013 - 11:54

    Will:

    Hoi, Lisa,leuk om langs deze weg weer op de hoogte te blijven van je ervaringen.
    Ik vind het super stoer van je,globetrotter !! Geniet ervan!!! T.Will.

  • 02 November 2013 - 14:16

    Marianne Den Besten:

    Lieve Lisa,
    Geweldig dat je dit avontuur aangaat en wat fijn dat je eerste indruk zo positief is. Wat een andere wereld, hè? Ben benieuwd naar je verhalen.

  • 03 November 2013 - 13:00

    Edith:

    Hi Lisa,
    Wat fijn dat je het nu al naar je zin hebt.
    Een goed begin zeg al veel.
    Naast je werk heerlijk om van de cultuur
    en het klimaat te genieten.
    Succes deze eerste week! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 10 Juni 2009
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 26046

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Onderzoek Kenia

26 Juli 2009 - 17 Juni 2010

High School Year

Landen bezocht: