Six Fantasic Days....... in Durban - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Tupang - WaarBenJij.nu Six Fantasic Days....... in Durban - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Tupang - WaarBenJij.nu

Six Fantasic Days....... in Durban

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 December 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Six Fantastic Days..

Hallo people in ons koude kikkerlandje :)

Ik kwam donderdagavond terug van 6 geweldige dagen!
We zijn met de exchange groep naar Durban gegaan voor een Beach & Adventure camp en het was echt ongelovelijk tof.
Het was een trip van 6 dagen en 5 nachten, ik ga het dus niet allemaal beschrijven zoals ik met Kruger deed, want dat gaat 5 pagina's worden.

We vlogen op zaterdag (SINTERKLAAS - dank jullie wel voor de cadeautjes Ruud en Ellen :)) naar Durban waar we de studenten van Durban ontmoette. We waren in totaal met 16 studenten (1 thailand, ik nederland, 3 lovely norwegian girls & de rest duits).
We sliepen in tenten met stapelbedden, alle meisjes sliepen samen en alle jongens. We hadden een tent met 8 stapelbedden!!!
Het weer was jammer genoeg best wel slecht, maar Durban is in principe altijd warm in de zomer. Dus terwijl we in de regen liepen is iedereen verbrand!

We gingen de eerste dag gelijk naar het strand omdat de zon scheen, was echt super leuk. We gingen op een boot trip en hebben gezwommen in het midden van de oceaan.
Jammer genoeg ging ik met de tweede boottrip en hadden we -integenstelling tot groep 1- geen walvissen gezien. Maar alsnog hadden we een super leuke trip.
Na lunch gingen we voor een tour door het kamp waar we sliepen. We sliepen in een park waar ze alle 'adventure' activiteiten hadden. Het was super groot met bossen en bananenvelden echt heel cool.
's avonds hebben we hiking gedaan door het bos!

Op maandag, onze tweede dag, zijn we de hele dag in het kamp gebleven. We hebben allerlei activiteiten gedaan. We gingen in de ochtend naar een tokkelbaan waar we eerst van heel hoog naar beneden moesten, daarna met een andere lijn over de rivier en terug moesten we op een touwtje lopen met twee touwen aan de zijkant waar je je aan kon vast houden (als je begrijpt wat ik bedoel).
Na lunch zijn we weer het bos in gegaan in het kamp waar we high robes deden. Dat was echt eng, maar wel cool. Ze hadden een heel parcour uitgezet met verschillende dingen. Het parcour hing in de lucht en hadden ze gemaakt tussen bomen.
We moesten met hulp van de mensen op de grond het parcour zien te beindigen, we liepen in de lucht over boomstammen, inimini draadjes en schommelende planken. Dood eng, maar wel ontzettend grappig.
Er was 1 norweegs meisje dat heel bang was maar het graag wilde doen om geen spijt te krijgen. Dus Jennifer en ik hadden andere norweegse om advies gevraagd en haar in 't noors gesupport!
We hadden die avond een spel en dans programma wat echt super grappig was. We moesten namelijk allemaal een afrikaanse dans doen en eventually, we bakte er niets van :)!

Dinsdag zijn we 's morgens naar het strand gegaan. Was echt zo leuk. Ik ging met Jennifer (duits) & Dream (thais) winkelen en daarna wandelen over het strand. Ik ging op het kamp trouwens veel om met Jennifer, Dream en Anette (noorwegen). Eigenlijk met iedereen wel, maar we moesten toch wel soort van groepjes maken omdat met z'n 16e lopen niet werkt!
Ik heb daar twee super lieve en coole kettinkjes laten maken (cadeautjes voor de mensen die dit ook lezen :P) en mango's! We waren ook in een winkel en die verkoopster vroeg hoe het met mij ging dus mijn antwoord was 'Goed! Ik wil leren surfen'. Dus ze stuurde me naar een surfshop daarnaast.
Wij naar die winkel dus die man zei dat we de dag erna om 3 uur terug konden komen. Maar wij waren natuurlijk afhankelijk van het programma van de organisatie.
In de middag wilden we gaan abseilen, dus wij een hele berg opklimmen, begon het te regenen en was de rots te nat! Wij dus weer terug en allemaal chagrijnig haha.
Toen het droog was zijn we met een paar mensen een activiteit gaan doen waar we met planken een brug over verschillende dingen moesten bouwen.
Vandaag hadden we weer een avond programma en hebben we liedjes bij het kampvuur gezongen (Chantal, we zongen Always look on the bride side en ik moest natuurlijk heel hard lachen en aan ons wiskunde denken!), wat heel gezellig was!

Woensdag ochtend gingen we dan opnieuw de berg op om te abseilen, dit keer lukte het wel en zijn we allemaal naar beneden gegaan. Het was soort van een Lion King rots en echt super cool.
We moesten wel heel lang wachten omdat er natuurlijk maar 1 iemand per keer gaat, dat was wel jammer, maar gelukkig waren we allemaal samen dus hebben we veel gekletst.
Het programma voor de middag was STRAND! Jennifer en ik natuurlijk helemaal blij, dus we hadden ons ingeschreven voor de surfles!! Er waren al 3 andere mensen in de surfles, dus we hadden geen andere mensen mee gevraagd.
Achteraf een beetje stom want iedereen was jaloers. Het was echt zo cool! We hadden ongeveer een uurtje les van een super coole surfdude. We leerden eerst op het zand hoe op je board te liggen enzo en gingen het daarna uitproberen in de zee.
Daarna leerden we op te staan op het zand en deden ook dat weer in de zee. En eigenlijk ging het best goed! Het was echt super cool.
Ik moet wel zeggen dat ik daarna dood op was, want de zee hier in Zuid Afrika is heel erg woest en de golven super hoog. Maar I love that!
Het was de laatste avond op het kamp, dus we hadden een Braai en hebben heel lang aan tafel gezeten en met z'n allen gepraat.
Rond een uur of 12 hadden Mira (duits) en ik zin om naar de sterren te kijken, dus we namen onze dekens mee naar buiten en gingen buiten (op kiezelsteentjes :S) liggen en naar de sterren kijken.
Het was zo dom, want we vielen dus allebei in slaap daarzo.. Ik weet niet waarom, maar Mira had haar wekker om 2 uur gezet haha. Dus we werden om 2 uur wakker van de wekker en zijn toen ons bed in gedoken.

De laatste dag aangebroken.. Na het pakken van onze koffers en de staff van het kamp gedag gezegd hadden gingen we naar uShaka, een aquarium en wildwater park.
Er was ook een winkelstraat. Ik ging daar rondlopen met Jennifer, Dream en Julie (duits). We aten eerst wat en moesten daarna winkelen want Jennifer en Dream waren zo stom om hun bikini in hun koffers te stoppen.
Dus wij gingen op bikini jacht voor hun en natuurlijk scoorde ik een leuk jurkje en rokje :). Toen we de bikini's gevonden hadden zijn we het aquarium ingegaan, wat totally awesome was!
Het aquarium hadden ze gemaakt in een soort van bunker leek het en ze hadden ramen gemaakt in de stijl van een onderzeeer, ze hadden er super coole vissen en schildpadden en haaien.
Was super mooi.
Daarna gingen we naar het waterpark waar ze waterglijbanen hadden. We hadden eigenlijk super veel lol daar. We waren super bang, want ze hadden de hoogste waterglijbaan in Afrika.,
Maar hee.. we wilden cool zijn, dus we gingen daar vanaf en ik weet niet hoe hard ik heb gegild!
Jammer genoeg was het na het eten van een ijsje alweer tijd om in de bus te stappen naar het vliegveld..

Pf, het waren geweldige dagen. We hebben zo'n ontzettend leuke exchange groep! Echt super jammer. Dit was de laatste trip en we wonen best ver uit elkaar.
We hebben wel plannen om nog een keer te meeten in Cape Town en ook om een reunie te doen als we terug zijn thuis maar ja..
Ik ben nu een dag terug en ik mis iedereen echt al heel erg. Ik heb hier een boek gekocht waar ik iedereen iets in laat schrijven, dus die ging het hele kamp door en als ik dat lees wordt ik eigenlijk een beetje verdrietig omdat deze mensen echt awesome zijn!
Het was echt stom om gister afscheid te nemen en niet te weten waarneer je iedereen weer ziet. Maar he, in elk geval hebben we deze trip voor altijd in ons geheugen!

Lieefssssss

  • 17 December 2009 - 11:59

    Chantal:

    hoe vet! always look on the bride side love that song! hahaha! weer mooi geschreven, wel een super lang verhaal maar dat maakt het alleen maar leuker! mis je XOXO

  • 17 December 2009 - 13:44

    Sophie:

    SURFEN!!

    Heel leuk! Ik ga straks wel even wat meer reageren maar heb nu een sollicitatie gesprek!
    kusss

  • 17 December 2009 - 15:13

    Liset:

    Wauw! Echt super gaaf, stiekem ben ik wel een beetje jaloers ;). Je doet allemaal leuke en super gave dingen en hebt het daar lekker warm, terwijl wij hier nu in de sneeuw zitten haha.

    Ik mis je!
    Liefs

  • 18 December 2009 - 12:12

    Merit:

    Hee Lisa,
    Het klinkt allemaal echt super leuk! Vind het jammer dat ik er niet bij was, ben wel een klein beetje jaloers:P
    Maar we spreken snel een keertje af!
    xxx

  • 18 December 2009 - 20:49

    Veer:

    Dat is nou wat je noemt; een fieldtrip! Cool! Hoezooo miste je Nederland :-)
    Blij te lezen dat je ervan geniet...life's too short!
    Veel liefs en tot weer mails!

  • 23 December 2009 - 10:19

    Malou:

    Klinkt allemaal echt veel te leuk! En surfen!:| Dat wil ik al zo lang kunnen!
    Haha het is ook echt iets voor jou dat je cool wil zijn en dan de allerhoogste glijbaan neemt.

    Dikke dikke kus.

  • 25 December 2009 - 23:12

    Lianne:

    Lisa!
    Heel vet allemaal!
    En die foto;s vet moooi joh!

    Nou succes nog en ik zie je vast snel over 172 dagen;o

    Mis je wel hoorrr Gekke dode schildpadd

    haha liefss.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

High School Year

11 maanden High School in Kaapstad!

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2010

Home sweet home

04 Juni 2010

Trip in Capetown

19 April 2010

De tijd vliegt

01 April 2010

Update voor de Paasvakantie

15 Februari 2010

Back to school
Lisa

Actief sinds 10 Juni 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 26052

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Onderzoek Kenia

26 Juli 2009 - 17 Juni 2010

High School Year

Landen bezocht: