Back to school - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Tupang - WaarBenJij.nu Back to school - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Tupang - WaarBenJij.nu

Back to school

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

15 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Sorry dat ik zo super lang niet heb geschreven!
Mijn vakantie zit er op en ik ben alweer een maand op mijn nieuwe school.

Als eerst moet ik even zeggen dat het hoogtepunt van deze vakantie toch wel is dat ik Lisanne gesproken heb! En dat Lisanne denkt dat iedereen het respecteert als ik dat vermeld in mijn weblog, dus bij deze!

Niet dat er niets gebeurd is. Ik heb het juist zo druk gehad dat ik er geen tijd voor gehad heb!
Ik heb het echt super erg naar mijn zin hier en op mijn nieuwe school.
Ik zit weer bij de muziekschool en in een orkest en speel in het tweede softbal team voor de school..

Op 13 Januari begon school weer. Ik ging dus voor het eerst naar m'n school en zit nu in Matric (eindexamenjaar). Dat is echt een big deal in onze school. Wij zijn nu de oudsten van de school dus we hebben allemaal speciale rechten. We hebben onze eigen toiletten, iedereen gebruikt alle wc's van alle jaarlagen (elk jaar heeft eigen toiletten :P), maar als je in de matric wc's komt wordt je eruit gestuurd tenzij je geluk hebt! We hebben een half voetbalveld voor onszelf voor de pauzes. We hebben ook elke vrijdag een bijeenkomst met de hele school waarin ze de mededelingen vertellen, de hele school zit dan opgepropt op de grond in de aula en de Matrics hebben een balkon boven de zaal met stoelen! En verderop in het jaar krijgen we ook een Matricbadge en een Matricjacket. haha! Het is ook vet grappig dat de hele school echt tegen de Matrics opkijkt en niet in onze wc's komt of op ons veld.
Mijn nieuwe school is heel erg leuk, maar wel heel streng. Omdat we ons uniform dragen ziet iedereen meteen wie op welke school zit, dus moeten we er netjes uit zien en ja, daar hebben we regels voor!
- Je nagels mogen niet langer zijn dan je nageltoppen
- Je haar moet uit je gezicht en mag je schouders niet aanraken en niet achter je oor zitten(?!)
- Geen Make-up en de jongens moeten altijd geschoren zijn
- Sokken moeten tot je knieen komen
- Als je je trui draagt moet je ook je blazer dragen
etc.etc.etc.
En de leraren checken het heel erg streng. Als je je niet aan de regels houdt moet je nablijven (3 uur lang op vrijdagmiddag!!)
Haha maar verder is het wel ontzettend leuk hoor!!

Vorige week maandag hadden we Interschools! Dat was zo cool, echt super om dat eens mee te maken.
Het is een wedstrijd tegen 2 andere scholen in dit gebied (The Settlers & Durbanville High School) en het gaat allemaal om atletiek..
Of nou ja niet allemaal eigenlijk, er zijn 3 bekers. 1 voor Atletiek, 1 voor Cheerleading en 1 voor Spirit.
Elke school heeft van tevoren Atleten in alle verschillende leeftijdscatagorien voor alle onderdelen geselecteerd, zij zijn dus de hele dag op het veld en de rest van de school is toeschouwer in het stadium.
Elke school heeft eerst 8 minuten om een Cheer te doen. Dat bestaat uit een mini-cheer en een main-cheer.
Ja, we doen cheerleaden met de HELE school. Dat zijn dus ongeveer 1000 kinderen in het zelfde uniform die dezelfde bewegingen doen. We hebben dus soort van een dans van 8 minuten en we doen dan formaties in de dans. Het is allemaal vet goed uitgedacht. Onze blazer is bruin en ons shirt wit, dus als de helft z'n blazer laat zakken zijn die mensen 'wit' zo maken we dus formaties als jullie het nog begrijpen.
Elke school heeft een eigen thema (Fairmont was Mafia) en dan doe je dus je dans en formaties in dat thema.
Het was zo cool! We waren 3 weken elke dag 2 uur tijdens schooltijd bezig met repeteren en die maandag is dus DE dag van de school, want dit is echt een belangrijk evenement in mijn school.

Eerst ging Durbanville, hun thema was African Beat en wij dachten allemaal dat het nogal slap was. Toen kwam The Settlers en zij hadden Michael Jackson als thema (really cool) en toen waren wij aan de beurt. Eerst zongen we met de hele school het school lied (ja, die hebben we) en daarna was het dus tijd voor onze baby- en maincheer. Het ging echt super goed en iedereen was super entousiast enzo echt zo leuk. We waren echt zo 1 met de hele school.

Nou ja toen was het moment waar we zo hard voor hadden gewerkt dus gewoon over!
De rest van de dag ga je dus voor de Spirit cup, wat inhoud: discipline, hoe luid je bent, hoe enthousiast je bent enz. enz.
We hebben dus allemaal kleine cheers die we de hele dag doen. Het zijn van die 1-2 minuten liedjes waarbij we schreeuwen, springen en klappen.
1 van onze bekende cheers om jullie een idee te geven gaat zo ('t is Afrikaans):

- Ons se vir Settler kada kada kada kada (we maken 'n pistool met onze handen en wijzen naar hun)
Ons se vir Durbies kada kada kada kada
Ons se vir almal kada kada kada kada
Want dis 'n Fairmont ding kada kada
een lekka lekka Fairmont ding kada kada
Ons gaan nie worry nie kada kada
want ons gaan wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!-

Nou ja dat herhalen we dan en dat is 1 van onze 20 cheers :P
Onze school was dit jaar niet zo luidruchtig want het was super heet en ik had het oude uniform aan dus ik moest een wit shirt aan vanwege het nieuwe uniform dus zaten we daar, 30 graden een jurkje + wit shirt + super warme blazer..

Maar ik moet zeggen dat het echt een geslaagde dag was en een super ervaring om dit mee te maken! Ik mis het nu echt alweer..

Ik zal volgende keer niet zo lang wachten met een verslag plaatsen!
heel veel liefs,
uit het steeds warmer wordende Zuid Afrika..


  • 15 Februari 2010 - 20:51

    Wendy:

    Wat een mooi verhaal weer Lisa! Blij dat je het nu een beetje naar je zin hebt daar! En die cheer! Hahaha... dat Afrikaans is maar een raar taaltje!

    Groetjes!

  • 15 Februari 2010 - 21:01

    Eleni:

    Wajo wat een regels man op die school! Wel heel grappig dat jullie nu van die speciale rechten hebben haha. Lekker dat het daar warm is, hier is het geloof ik -35 ofzo. Ik heb 't weekend voor het eerst carnaval gevierd, was echt geweldig! Nou anyway, veel plezier nog he! Kus

  • 16 Februari 2010 - 15:16

    Chantal:

    heej!
    egt super leuk om weer is een verhaal van je te lezen! maar geen make up op en geen haar los enso! al die regels, wel super leuk dat cheerleaden! xoxo

  • 16 Februari 2010 - 16:55

    Malou:

    Haha die cheer is echt superleuk. Ik ben echt benieuwd hoe dat eruit heeft gezien. Wel grappig dat je dat mee maakt dat je echt zo'n schoolspirit hebt. Echt chill dat je het goede jaar daar op school zit met al die rechten.;)

    Heel veel liefs! Kus!

  • 18 Februari 2010 - 10:01

    Tante Will:

    hoi Lisa, Wat een vip behandeling, zeg!maar dat heb je wel verdiend na al je narigheid.Het gaat daar wel heel anders toe ,hè?
    Super om dat allemaal mee te maken.Het zal wel weer wennen worden als je thuis bent. Maar zover is het nog niet .Geniet nog maar volop van die laatste maanden.
    Liefs,tante will.

  • 19 Februari 2010 - 17:27

    Rieneke:

    Ben zo blij voor je dat het allemaal erg super leuk is!
    Onze afspraak staat in de agenda!!(tompouche)
    Heel veel liefs van je tantie xxxxx

  • 24 Februari 2010 - 14:44

    Charlotte (den Hoed):

    Wat bijzonder allemaal lieve lisa! geniet er maar heel erg van want voor je 't weet zit je weer thuis op de bank!
    Dikke kussen

  • 10 Maart 2010 - 14:28

    Lisanne B:

    Haay Lies,

    Haha dat begin van je stuk is echt het leukst. Ik moest zo hard lachen toen ik het las!:D Maar ik heb ook genoten van de rest van je verhaal hoor. Echt super wat je allemaal meemaakt, alles is zo anders dan hier. Het voelt zeker wel erg goed om Matric te zijn? Lekker vanaf je balkonnetje neerkijken op al die opgepropte mensen haha. Heel veel plezier meis, we contacten!:)

    Dikke kus Lisan

  • 15 Maart 2010 - 09:00

    Charlotte:

    Lief zussie!

    Nog maar ongeveer 90 dagen en dan ben je weer lekker thuis!

    Ik ga deze week beginnen aan je brief! Bereid je voor, die gaat heel erg lang worden!

    I LOVE YOU!

  • 16 Maart 2010 - 13:46

    Amy:

    Hee Lies,

    Wat heeerlijk die verhalen van jou! aan je manier vans schrijven merk ik gewoon dat je het wel naar je zin hebt!
    Die regels jeetje he! Ik zou me dus als niet kunnen houden aan de regel over die nagels. Geweldig hahah.

    pfff de tijd gaat wel snel zeg! Maar ik hoor ook van je zus dat het allemaal wel prima gaat en dat je nu wel op je plekje zit! FIJN :D

    dag lieve Lies geniet nog maar lekker he!
    xxx Amy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

High School Year

11 maanden High School in Kaapstad!

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2010

Home sweet home

04 Juni 2010

Trip in Capetown

19 April 2010

De tijd vliegt

01 April 2010

Update voor de Paasvakantie

15 Februari 2010

Back to school
Lisa

Actief sinds 10 Juni 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 26104

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Onderzoek Kenia

26 Juli 2009 - 17 Juni 2010

High School Year

Landen bezocht: