De tijd vliegt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Tupang - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Tupang - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

19 April 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De tijd vliegt! Het is echt zo raar, over 9 weken zit ik gewoon alweer thuis.. Ja, dat kan ik me dus echt niet voorstellen.

Inmiddels heb ik mijn eerste schoolweek van dit kwartaal alweer achter de rug en daarvoor hadden we dus 2 weken vakantie, 2 heerlijke weken!

De eerste 3 dagen heb ik doorgebracht met Alina, ze bleef hier slapen. Aangezien Claire winkelen haat heb ik mijn kans gegrepen en met Alina ongeveer 5 uur doorgebracht in Tygervalley (een groot winkelcentrum hier). De dag daarna zijn we naar Simonstown gegaan.We hebben van het treinstation tot aan Boulders (Waar de pinguins zijn) gelopen, wat meer dan 4 km is! Ondertussen hebben we lekker de tourist uitgehangen en heb ik nog wat echte tourist dingen gekocht ook.
Aan het eind van de dag gingen we terug, met de trein. Ja, dat was een hele ervaring. De trein in Zuid Afrika om 5 uur 's middags, 3e klas nemen is een ervaring maar niet echt (lees: ECHT NIET) aan te raden. Je betaalt ongeveer 1 euro voor een retourtje en Claire had gezegd dat de trein vol zou zijn, dus ik dacht oke best. Maar de trein was VOL!

We kwamen de trein in en we hadden al geen plaats om te zitten, nou ja na zo'n 10km gelopen te hebben wil je best zitten dus wij op de grond zitten. Na ongeveer 3 stations raadde een man me aan te gaan staan omdat iedereen anders over me heen zou lopen, en ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik zijn advies opgevolgt heb! Het was een groot station dus er gingen veel mensen uit, jammer genoeg kwamen er meer mensen in. Het was echt propvol en het stonk gigantisch omdat nou ja. Ieuw. Toen wij uitstapte en de trein weg reed zag ik dat wij nog geluk hadden gehad; de rest van de trein had de deuren open en mensen waren opgestapt tussen de treinstellen.. Ja, die 5uur trein neem ik nooooit meer!

De week daarop ben ik met Claire nog eens op de trein naar Kalkbay gegaan. Dit keer niet die van 5 uur ;). Claire wilde een zussendagje doen. Kalkbay ligt net als Simonstown aan de kust, dus er is veel strand maar Kalkbay heeft vooral hele leuke tweedehands winkeltjes. Was echt heel erg gezellig!

Die avond ben ik blijven slapen bij mijn oude familie, was ook erg leuk. Iedereen daar is zo lief en doordat de tijd zo snel gaat had ik helemaal niet door dat ik hier inmiddels alweer 4 maanden zit en hun dus 4 maanden niet gezien heb. Ik ga daar sowieso proberen snel weer langs te gaan, in elk geval voor ik naar huis ga!

De eerste week van het kwartaal was gelijk alweer super druk, omdat dit kwartaal zo kort is. En omdat vrijdag een concert op school was. Mijn muzieklerares had 5 leerlingen op school gevraagd om een solostuk op te voeren die avond, waaronder ik. Verder hadden ze professionele artiesten van buitenaf gevraagd. Het was heel cool om te doen eigenlijk, ik speelde samen met mijn lerares, ik had een solo stuk gekozen met piano begeleiding.
Achteraf kwamen er heel veel mensen naar me toe om te zeggen dat ze 't mooi vonden. Dus dat was cool :).

Wauw, en nu heb ik hier nog maar een paar weken te gaan. Ik ga Zuid Afrika zeker missen, maar gelukkig heb ik nu nog 2 maandjes om hier te genieten!

Groetjes van Lisa.


  • 19 April 2010 - 19:21

    Eleni:

    Lies het klinkt zo heerlijk! Ik werd echt ontzettend blij van dit verhaal, en ik ben ook blij voor je dat het zo leuk is. Raar inderdaad dat je over 2 maanden weer naar huis gaat... Daar is het natuurlijk een totaal andere wereld. Wij hebben hier bijna eindexamens maar dat gaat wel lukken denk ik. Geniet er nog even van! X

  • 19 April 2010 - 19:34

    Chantal:

    hooooi,, super leuk verhaal! jeeeh je komt bijna terug.op tijd voor onze grote date:P ben trots op je, met je super goede solo:)ik mis je! xx

  • 19 April 2010 - 20:24

    Malou:

    Wat leuk dat jij mee mocht doen aan dat concert! Ik bedenk me net dat ik je nog nooit echt heb horen spelen als ik die keren dat jij in je kamer oefende niet meetel. Ik mocht van jou nooit naar een uitvoering van jou komen!:( Het was vast heel mooi!:)
    Ik ben net begonnen met leren voor examens.. Ik mis je!
    Kus.

  • 20 April 2010 - 09:13

    Wendy:

    Jeetje, wat een belevenis in die trein zeg! Pfoeh! Geniet nog ff van de laatste weken!

    Groetjes!

  • 20 April 2010 - 12:42

    Lisanne:

    Hay Lies,

    Wat leuk om weer een verslag te lezen!:) De tijd gaat echt zo snel, maar je hebt nog even om te genieten! En als je weer terug bent in Nederland moeten we snel weer afspreken!! Maar eerst nog even veel leuke dingen meemaken in Z-A!

    Dikke kus Lisan

  • 21 April 2010 - 08:13

    Tante Will:

    hoi Lisa,
    Leuk om weer wat van je te horen,ja er komt nu snel een einde aan je Afrika avontuur.2 maanden zijn snel om. het is fijn dat je het de laatste maanden zo naar je zin hebt.wat een reis met die trein zeg!
    je zal bij thuiskomst wel heel wat te vertellen hebben.nou , ik zou zeggen,kom maar op met je verhalen.
    Liefs tante will

  • 26 April 2010 - 04:21

    Charlotte (den Hoed):

    Hai lisa, klinkt alsof je het leuk hebt! en heerlijk om even vakantie te hebben! Wanneer kom je precies thuis? Ik ben 17 juli terug.
    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

High School Year

11 maanden High School in Kaapstad!

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2010

Home sweet home

04 Juni 2010

Trip in Capetown

19 April 2010

De tijd vliegt

01 April 2010

Update voor de Paasvakantie

15 Februari 2010

Back to school
Lisa

Actief sinds 10 Juni 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 26044

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Onderzoek Kenia

26 Juli 2009 - 17 Juni 2010

High School Year

Landen bezocht: