Trip in Capetown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Tupang - WaarBenJij.nu Trip in Capetown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Tupang - WaarBenJij.nu

Trip in Capetown

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 Juni 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo trouwe lezers!

Wow, ik heb hier al lang niet meer geschreven. En er is zoveel gebeurd dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen..
Allereerst heb ik nog helemaaaal geen zin om naar huis te gaan. Ik heb het zo naar mijn zin hier en ineens is een jaartje wel heel kort. Want inmiddels zit ik over minder dan 2 weken alweer in Nederland. Wel een heel raar idee... Natuurlijk heb ik wel zin om iedereen thuis weer te zien. Begrijp me niet verkeerd hoor ;)!

School is inmiddels bijna afgelopen, we zijn nu de laatste 3 weken bezig met examens. We zijn elke dag of om 1 uur uit of we blijven thuis als we geen examen hebben dus dat is wel heel erg relaxed!
Tijdens de weekenden en vrije dagen heb ik het ook heel erg naar mijn zin, mijn familie wil me nu de laatste weken nog zoveel mogelijk laten zien en ik doe ook nog steeds leuke dingen met vriendinnen. We gaan picknicken, uit eten, winkelen of we laten gewoon de honden uit! Het blijft toch wel jammer dat ik niet altijd overal zomaar heen kan.
Tijdens het weekend gaan we vaak naar kleine plaatsjes of juist echte touristen attracties. Inmiddels heb ik natuurlijk wel op een struisvogel gezeten en een wandeling gemaakt bovenop de Tafelberg!

Afgelopen weekend gingen wij een weekendje weg, naar de kust! Het was echt heerlijk.
Natuurlijk zal ik voor jullie een verslagje schrijven over mijn weekend!
We vertrokken vrijdag nadat Claire en ik beide een Afrikaans examen gemaakt hadden. Het was trouwens Claire's verjaardag.
Na ongeveer 4 uur rijden kwamen we aan in Struisbaai, de plaats waar we bleven. We hadden een heel huis voor ons alleen, dus dat was lekker! Het was eigenlijk een huis voor 6 personen, Claire en ik deelde een kamer, Ingrid en Rian hadden hun eigen kamer.
We hebben in het huisje wat te eten gemaakt en zijn daarna naar buiten naar de haven gegaan om Claire's verjaardag te vieren.
We hadden alle cadeautjes meegenomen dus die maakte we daar open terwijl we taart aten, was heel erg leuk en Claire vond het ook een leuke verjaardag.
Toen was dat 1 alweer over..

We hadden afgesproken om om 8 uur weg te gaan om zo een lange dag te hebben, maar Zuid Afrika zou Zuid Afrika niet zijn als we niet na 9 uur zouden vertrekken (ja pap, je bent echt de ergste niet ;)). We zijn naar Bredasdorp gegaan, daar ontbijt gegeten en ik heb met Claire tweedehands rotzooi winkels verkend, waar ik trouwens wel 2 boeken voor 50ct gekocht heb! Daarna zijn we doorgereden naar Elim, een heel klein plaatsje waar je alleen mag wonen als je daar ook geboren bent. Ze hebben daar 1 winkel, 1 kerk, 1 school enz. De mensen zijn daar wel heel erg leuk. Ze zwaaiden allemaal naar ons en omdat we wit waren en in een mercedes reden nam iedereen foto's enzo. Heel gek wel!
We hebben die dag gelunched op een wijnboerderij en zijn daarna weer terug naar het huis gegaan. We hadden dus een huis met de haven en een strand als uitzicht dus daar hebben we toen langs gelopen tot het donker werd. Er was die avond een belangrijke Rugby wedstrijd tussen de Stormers en de Bulls die ik echt niet wilde missen. Dus die hebben we gekeken. 's avonds hebben we fish&chips in de haven gegeten en toen was onze tweede en laatste nacht alweer aangebroken..

Na alles ingepakt te hebben gingen we zondag ochtend de sleutel terug brengen naar de mensen waarvan we het huis huurde. We zaten heel dicht bij l'Agulhas dus daar zijn we die dag heen gegaan. L'Agulhas is de meest zuidelijke plaats in het continent afrika.
We zijn daar eerst naar de top van een vuurtoren gegaan. Dat is een hele speciale vuurtoren, maar ik ben eerlijk gezegd vergeten waarom. Ik weet nog wel dat hij in Noorwegen is gemaakt omdat ze in die tijd geen vuurtorens in Zuid Afrika maakte :P. Het was eng want het waren 4 hele stijle houten trapjes, maar eenmaal op de top waar het ongelovelijk hard waaide was het heel mooi. Je had een super mooi uitzicht over de oceaan, gelukkig was het mooi weer. Beneden hebben we chocolade cake gegeten (wat we hier echt te vaak doen....) en zijn we door gereden naar het echte meest zuidelijke punt van Afrika. Where the two oceans meet! Dat is dus het punt waar de Indische- en Atlantische Oceaan samen komen. Iedereen denkt dat dat Cape Point is maar dat is het dus niet. Ik dacht heel dom, dat de 2 oceanen daar echt zo tegen elkaar op zouden botsen maar dat doet het natuurlijk niet, want het blijft gewoon water! Maar het was er wel super mooi EN ik kan zeggen dat ik op het meest zuidelijke puntje van Afrika gestaan heb!
De rit naar huis was weer lang en we moesten de kat voor 5 uur ophalen dus daarna zijn we weggegaan en was ons weekendje weer over! Maar het was heerlijk en ik heb weer veel nieuwe, mooie dingen gezien! Ooh ja, we hebben the coast drive gedaan naar huis, lekker langs de oceaan naar huis!

Dit weekend heb ik een concert met het orkest en moet ik dus afscheid nemen van de mensen daar. Ik moest op donderdagen altijd lang wachten tussen mijn les en het orkest en heb daardoor veel mensen leren kennen die ik echt wel ga missen! Dus dat wordt een beetje moeilijk. En nu begint alles toch een beetje ten einde te komen..
Erg jammer, maar dat hoort erbij.
Dit zal waarschijnlijk mijn laatste blog vanuit Zuid Afrika zijn.

Tot snel, nu in echt!

Liefs


  • 05 Juni 2010 - 05:59

    Chantal:

    vet leuke om te lezen like alway's! zie je snel, xx

  • 05 Juni 2010 - 08:03

    Tante Will:

    Hoi lisa,wat een mooi verhaal weer. Ja, het gaat nu hard he?
    Fijn als je weer terug bent maar je zult wel heimwee hebben naar al dat moois,gelukkig ik kan je troosten,we hebben hier ook een Tafelberg en daar kan je ook boven op staan.Het zal hier dus wel gauw weer wennen.
    We kijken uit naar je terugkeer en ik wens je vast een goeie reis.
    Tot gauw.
    liefs tante will

  • 05 Juni 2010 - 15:42

    Sophie:

    Lisa treur niet! We gaan gewoon heel snel iedereen opzoeken!! :D En haha, wat schattig dat je dacht dat die oceanen tegen elkaar op zouden botsen! haha droog.

    Veel plezier nog lissaatje
    kus

  • 05 Juni 2010 - 17:25

    Wendy:

    Hey Lisa,

    Wat fijn dat je weer bijna naar Nederland komt he! Toen ik in Amerika zat, heb ik echt leren waarderen wat we hier allemaal in dit kleine landje hebben. Ik kan me voorstellen dat dat voor jou ook wel zo zal zijn! Geniet nog even van je laatste dagen daaro!

    Liefs

  • 06 Juni 2010 - 10:07

    Malou:

    Hee Lies,
    Leuk om weer een verhaal van je te lezen.:) Dat je op een struisvogel hebt gezeten! Ik wist niet eens dat dat kon. Ze zien er veel te dun uit daarvoor, haha.;) Veel succes met afscheid nemen van iedereen. Tot sneeeel! xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

High School Year

11 maanden High School in Kaapstad!

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2010

Home sweet home

04 Juni 2010

Trip in Capetown

19 April 2010

De tijd vliegt

01 April 2010

Update voor de Paasvakantie

15 Februari 2010

Back to school
Lisa

Actief sinds 10 Juni 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 26044

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Onderzoek Kenia

26 Juli 2009 - 17 Juni 2010

High School Year

Landen bezocht: