Kruger National Park en Blyde River Canyon - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Tupang - WaarBenJij.nu Kruger National Park en Blyde River Canyon - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Tupang - WaarBenJij.nu

Kruger National Park en Blyde River Canyon

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 November 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Kruger National Park & Blyde River Canyon

Van 5 t/m 8 september was de trip naar Kruger National Park. We gingen met 25 exchange studenten uit Durban & Cape Town. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik echt 4 fantastische dagen heb gehad! We waren ook allemaal een beetje verdrietig op het vliegveld omdat de ene helft naar Durban ging en de andere helft terug naar Cape Town, best gek na 4 dagen. Maar we hadden zo’n leuke groep, ik heb in die 4 dagen zoveel vrienden gemaakt, haha.
Ik heb zoveel te vertellen dat ik maar gewoon per dag ga schrijven.


Dag 1:
We vertrokken om 4 uur ‘s ochtends van huis. Na 2 uur vliegen en een busreis van 6 uur werden we door een groep buffalo’s in het Kruger Park verwelkomt (niemand had door dat we al in Kruger waren). We hebben een game drive (rijden door het park opzoek naar dieren) van een uur gedaan richting het kamp omdat het kamp met zonsondergang sloot. We hebben in dat uur gelijk al heel veel gezien, maar het hoogte punt van die game drive was toch wel een neushoorn op nog geen 50 meter afstand!
In het kamp moesten we kamers verdelen. Alle kamers waren twee persoons op 1 na. Ik zat in die ene kamer die ik deelde met 4 andere meisjes. 1 van Nederland en 3 van Duitsland. We hadden het gelijk echt al super gezellig.
Na het eten zijn we allemaal naar de kamers gegaan om vroeg te slapen (wat na 11 werd) want de volgende ochtend moesten we weer om 6 uur bij de bus zijn!


Dag 2:
De wekker ging dus om 5 uur omdat we om 6 uur zouden beginnen aan de game drive in de bus. Dat is namelijk een goede tijd om dieren te spotten. Het was ook wel echt de moeite waard, want we hebben heel veel en mooie dieren gezien. Natuurlijk ook de giraffen van dichtbij, wat ik natuurlijk geweldig vond! We zijn ’s ochtends van 6uur tot 12uur in het park geweest. Om 9uur hadden we breakfast in de bush! Was heel erg mooi daar, we hadden uitzicht op het water en het ontbijt was natuurlijk engels; bacon, beans, eggs, toast etc. Tijdens de game drive zagen we krokodillen, heel veel olifanten bij de drinkplaats, nog meer giraffen, nijlpaarden enz.

Om 12 uur hadden we een uur pauze om wat te eten, winkeltjes te kijken en ons te douchen (wij waren de enige kamer met een douche!).
Om 1 uur begonnen we aan onze middag-drive. We gingen dit keer niet in de bus, maar in zo’n safari autootje. Was echt super tof, het was namelijk vet lekker weer, zo’n 26-30 graden alle dagen! Onze bestuurder was een Afrikaan die ons steeds dingen vertelde. We zagen nu de zebra’s heel dichtbij en alles is toch mooier als je gewoon in zo’n open auto zit en niet uit het raam hoeft te hangen.

Na onze laatste game drive hadden we tijd voor ons zelf, we hadden een heel mooi zwembad dus daar hebben we met z’n alle lekker gezeten.
Na het eten waren we allemaal vet moe en wilden we eigenlijk gaan slapen, maar Alina was de dag erna jarig, dus we wilden tot 12 uur opblijven om haar te feliciteren. Alina sliep in het bed naast mij en is inmiddels een hele leuke vriendin geworden. Doordat we moe waren waren we een beetje onzin aan het praten en kwamen zo op het idee om haar verjaardag buiten te vieren aangezien we in het Kruger park waren. Zaten we daar, om 12uur ’s nachts in de top van een boom in pyjama met z’n 3en Happy Birthday te zingen en koekjes te eten! Ach ja, heb ik dat ook weer eens gedaan.


Dag 3:
Was alweer onze laatste dag in het park. We vertrokken na het ontbijt om 8 uur voor de laatste game drive richting de uitgang. We reden 2 uur door het park. Het was de kortste, laatste maar misschien wel beste game drive die we gedaan hebben. We hebben in die twee uur zoveel gezien, zo dichtbij en wat niemand verwacht had was dat we leeuwen zagen. Dat was echt het toppunt van heel Kruger, want je moet er niet op rekenen dat je leeuwen te zien krijgt. We rekenden daar ook niet meer op en toen, een half uur voordat we het park verlieten zagen we ineens twee leeuwen. Ze zaten verscholen in de bush die dezelfde kleur bruin was dus het was vet moeilijk om foto’s te nemen. Ik heb 1 goede foto en iedereen was jaloers, dus die moet ik nu naar iedereen sturen haha.
Het einde van Kruger betekende natuurlijk niet het einde van de trip!

We gingen op weg naar onze eindbestemming; Blyde River Canyon.
Voordat we daar aankwamen maakte we eerst 2 stops. De eerste stop was bij Gods Window. Het was echt zo mooi daar! Het is echt raar, we klommen eerst omhoog (wat best in Frankrijk had kunnen zijn), daarna klommen we verder door een soort regenwoud (Afrika), waarna we uitkwamen bij HET punt waar je echt prachtig uitzicht had (vergelijkbaar met de Ardennen ofzo). Als je van A naar B gaat hier in Zuid Afrika lijkt het net of je een halve wereld door reist, echt super raar maar mooi.

Onze tweede stop was bij Three Randavels. Dat punt kon je zien vanaf Blyde River Canyon, maar hier waren we heel erg dichtbij. Was ook weer super mooi, weer een heel andere wereld. Er waren daar ook een verkoopplek. Je kon er allemaal ‘echt’ Afrikaanse dingen krijgen. Ik kocht een potje en ik vroeg hoeveel het was; 70 Rand ooh je wilt het echt hebben? 50 rand voor jou. Zo gaat het op die plekken, het was allemaal helemaal niet zo duur dus niet zo puur toerisme.

We kwamen dan eindelijk aan bij Blyde River Canyon. We gingen eerst naar de rots met een geweldig uitzicht en konden daarna weer in het zwembad duiken bij het resort. Dit keer sliepen we op 2 grote slaapzalen jongens/meisjes. Na het eten zijn we met een groep van 5 mensen terug gegaan naar de rots, daar hebben we tot een uur of 11 gezeten omdat het zo gezellig was en daarna zijn we terug gegaan, de volgende morgen was weer vroeg..

Dag 4:
De laatste dag.. Het programma vandaag was, om 10 uur in de bus richting het vliegveld om daar wat te eten en daarna allemaal terug te vliegen. Maar wij wilden onze dag natuurlijk niet verspillen! Om 4.30 (JA zo vroeg!) ben ik met nog 5 andere opgestaan om de zonsopgang bij Blyde River Canyon te zien. Het was vroeg, erg vroeg, maar het was geweldig. Ik zal dat echt nooit vergeten! Natuurlijk zijn alle foto’s wel mooi, maar dat is toch echt niet hoe je het ziet en ervaart als je het ziet, zittend op een rots. Was een hele mooie ervaring! Ik ben echt blij dat ik het gedaan heb.
Toen begon onze busreis naar het vliegveld.. Op het vliegveld hadden we gelukkig nog tijd om in groepjes rond te lopen, maar toen de vlucht naar Durban vertrok moesten we toch echt afscheid nemen. Was echt zo jammer want met een aantal mensen was ik echt heel erg goed bevriend geraakt. We hebben in elk geval allemaal nummers uitgewisseld enzo dus we houden contact.
Om 7uur ’s avonds ging de vlucht naar Cape Town.. Dat was het einde van 4 fantastische, onvergetelijke dagen!


  • 13 November 2009 - 12:52

    Tante Will:

    Hoi Lisa,
    wat een gaaf reisverslag en mooie foto's.Ik kan me voorstellen dat het onvergetelijk voor je is.Als je een mindere dag hebt moet je maar aan al die mooie dingen die je gezien hebt denken.
    Die canyon lijkt precies op de Grand canyon in Amerika. Ook die gekeurde lagen,prachtig hè?
    Wat zal het geweldig geweeat zijn om al die dieren van zo dichtbij te zien.Die leeuwen zijn goed gelukt joh!Ik ga je snel een brief schrijven.liefs tante will

  • 16 November 2009 - 20:21

    Ellen:

    Hoi lisa,

    Zo daar ben ik even voor gaan zitten en heb me helemaal bij gelezen. Dit laatste verhaal is super gaaf. Als je nog eens besluit een verre reis te maken, mag ik dan je koffers dragen??
    Ik vind het zo mooi dat je zo van de natuur kunt genieten. De Blyde River lijkt een beetje op de omgeving van de Columbian River in Amerika. Daar ben ik met Wendy toen langs gereden.
    Je hebt nu bijna zomervakantie toch? Hoop dat je een hele mooie maand tegemoet gaat. Geniet lekker verder van al het moois.
    Liefs, Ellen

  • 17 November 2009 - 20:33

    Nikki:

    Wouww je foto's zijn zo gaaf! Ben echt verliefd op die dat de hele groep boven op de berg is! Super gaaf!! Haha echt totaal andere wereld dan waar ik ben! Geniet ervan! Heb je nog erg heimwee?

    XX!

  • 25 November 2009 - 20:17

    Malou:

    Lieve Lisa, wat een geweldige verhalen. Die foto's zijn ook prachtig! Die dieren zo van dichtbij en die foto van jullie allen op een rots in de Canyon. Het ziet er echt heerlijk uit allemaal, ik ben stikjaloers. Wat fijn ook dat het zo gezellig was met die meiden, het ziet er superleuk uit. Ik mis je erg en ik zou willen dat ik lekker bij je was daar in het prachtige park. Veel liefde!

  • 06 December 2009 - 15:04

    Jan En Edith:

    Hoi Lisa,
    Mooie reisverslag en prachtige foto's! Leuk dat het zo goed klikte met de andere exchange
    students. Fijne Kerstdagen - we bezoeken jouw blog weer in het nieuwe jaar!
    groetjes,
    Jan en Edith

  • 07 December 2009 - 10:50

    Chantal:

    jeeh er staan vet veel foto's op:D leuk verhaal trouwens, dacht stuur eindelijk weer een berichtje(A)
    mis je heel erg allerliefste vriendinnetje!XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

High School Year

11 maanden High School in Kaapstad!

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2010

Home sweet home

04 Juni 2010

Trip in Capetown

19 April 2010

De tijd vliegt

01 April 2010

Update voor de Paasvakantie

15 Februari 2010

Back to school
Lisa

Actief sinds 10 Juni 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 26109

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Onderzoek Kenia

26 Juli 2009 - 17 Juni 2010

High School Year

Landen bezocht: